همه مقالات

نمایش جزئیات

علت ریپ زدن ال 90

علت ریپ زدن ال 90-تعمیرات ال 90-ریپ زدن ال 90-تعمیرگاه رنو تهران-رنو تهران

علت ریپ زدن ال ۹۰ و راه های جلوگیری آن


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

صاحبان خودروی ال ۹۰ به نرم کار کردن و شتاب بالای خودروی خود اهمیت بسیاری می دهند .

 در تعمیرگاه رنو تهران در بسیاری از مراجعات مشتریان مشکل ریپ زدن خودروی خود را بازگو می کنند که بسیار برای دارندگان این خودرو آزار دهنده می باشد .

ما در این مقاله به علت های ریپ زدن خودروی ال ۹۰ می پردازیم تا دارندگان این خودرو با آگاهی بیشتر نسبت به رفع عیب خودروی خود اقدام نمایند .

توجه داشته باشید رفع این مشکل تخصصی بوده و نیار به ابزار آلات مخصوص و پیشرفته دارد. بنابراین برای رفع این مشکل به تعمیرگاه رنو تهران مراجعه کرده تا با دانش و علم به روز و توسط افراد آموزش دیده نسبت به رفع عیب اقدام شود .

 

ریپ زدن چیست ؟

خودروی ال ۹۰ به خودرویی با کارکرد نرم و پرشتاب شهرت دارد. هر گونه ضربه زدن و یا تکان خودرو ریپ زدن محسوب می شود .  ریپ زدن معمولاٌ در هوای سرد بیشتر رخ می دهد .

در ادامه به عوامل ریپ زدن ال ۹۰ می پردازیم .

 

خرابی شمع

خودروی ال ۹۰ مجهز به چهار سیلندر می باشد که هر سیلندر برای ایجاد احتراق نیاز به جرقه شمع دارد . در صورت خرابی این شمع خودروی مربوطه ریپ می زند و باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد .

عمر مفید شمع موتور ۲۰ هزار کیلومتر می باشد .

 

خرابی وایر

یکی دیگر از عوامل ریپ زدن خودروی ال ۹۰ مربوط به وایر ال ۹۰ است . در خودروها عمل تولید برق توسط کوئل صورت می گیرد و توسط وایر به شمع می رسد . حال اگر برق به صورت ضعیف بر سر شمع برسد عامل ریپ زدن خودرو اتفاق می افتد .

 

خرابی سوزن انژکتور

بنزین توسط چهار سوزن انژکتور بر سر پیستون پاشش می کند. در صورتی که یکی از این سوزن ها معیوب شود، خودرو دچار ریپ زدن می شود .

 

خرابی اورینگ منیفولد هوا

خودروی ال ۹۰ دارای منیفولد هوا از جنس پلاستیک می باشد که برای آب بندی آن از اورینگ استفاده شده است . در صورت خرابی این اورینگ ها هوای بیرون به داخل راه پیدا کرده و باعث ریپ زدن خودرو می شود .

 

کیپ بودن صافی بنزین

در صورت کیپ بودن صافی بنزین ، بنزین درست به سوزن انژکتور نرسیده و عمل ریپ زدن اتفاق می افتد .

 

سوختن واشر سرسیلندر

هنگامی که واشر سرسیلندر نیم سوز شود ، آب به داخل سیلندر راه پیدا کرده و عمل احتراق  ناقص صورت می گیرد . در نتیجه خودرو ریپ می زند .

 

سوختن کوئل

در خودروی ال ۹۰ یکی از شایع ترین مسائل سوختن کوئل می باشد. در هنگام سوختن کوئل خودرو دچار ریپ زدن می شود

 

راههای جلوگیری از ریپ زدن خودرو

برای جلو گیری از ریپ زدن خودروی ال ۹۰ سروبس دوره ای این خودرو را به موقع انجام دهید .



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002